Ka-tjing!

Melodifestivalen blir i år ÄNNU mer utdragen. Borta är den tiden när det fanns ett startfält på dryga tiotalet bidrag och man hade ork att följa artisternas tävlande mot varandra. Nu är det fyra deltävlingar, en extra för de som nästan nådde ändå fram i deltävlingarna och sedan en final. Totalt är det sex st lördagar det är tänkt att man ska bänka sig framför tv:n.

Ka-tjing, låter det om SVT:s kassaapparat. Det blir mycket mer pengar som ramlar in i telefonomröstningarna sedan man införde deltävlingar innan finalen, och i år blir det ännu mer sen man infört ytterligare två omröstningar deltävling. Visserligen går runt 80% av pengarna till Radiohjälpen, men konceptet känns ändå ungefär lika genuint som Kanelbullens dag. Målgruppen är väl ungefär densamma, personer under 18 och över 65.

5 kommentarer:

Anonym sa...
7 februari 2009 kl. 23:38  

Tanken slog mig också. Genomskådar inte tittarna detta? Urval, omröstning, urval, omröstning, urval...
Allvarligt talat, om jag nu mot all förmodan skulle ha röstat på min favorit hade jag känt mig grymt lurad om jag hade blivit tvungen att rösta på ovannämnda ett flertal gånger innan jag fått se något resultat och dessutom blivit tvungen att betala för detta. Kanske något för FM/(M) att ta efter? Vilken flottilj blir kvar? Ring och rösta. F21 sitter säkert, nu står det mellan F7 och F17. Ring och rösta. Vi slänger in en joker, Uppsala. Ring och rösta. Sista chansen. Ring och rösta. Tillslut kanske vi har fördubblat våra anslag och kan skicka en riktigt stark kandidat till finalen i Ukraina ;-)

Wiseman sa...
8 februari 2009 kl. 00:18  

Onga1: Jag läste kolumnen i morse. Jag håller med om att den var mycket bra och träffande.

Anonym sa...
8 februari 2009 kl. 10:16  

"Målgruppen är väl ungefär densamma, personer under 18 och över 65."
Din normalt goda analysförmåga har nog brustit lite här. Merparten tittare/lyssnare ligger nog i intervallet 18 - 65 även om en ansenlig mängd även finns under 18 och över 65!
Public service i sin prydno?

Wiseman sa...
8 februari 2009 kl. 10:26  

10.16: Jag tror framförallt att det är ungdomar och pensionärer som mest benägna att rösta, men du har helt rätt i att den överväldigande majoriteten av tittare finns mellan och 18 och 65.

Anonym sa...
8 februari 2009 kl. 20:00  

"Genomskådar inte tittarna detta?"

Well, för att låna ett ordspråk utav våra amerikanska vänner :

"Never underestimate the power of human stupidity"

;)

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade