Om / About Wiseman's Wisdoms
torsdag 11 juni 2009
Rätta medicinen?
5 kommentarer:
FRÅN OCH MED 2015-02-28 INFÖRS EN HÅRDARE KOMMENTARSGRANSKNING.
Inga kommentarer som ligger för långt från ämnet kommer att godkännas. Ser man som sitt livs uppgift att sprida konspirationsteorier om förintelsen, 9/11 eller återge hela innehållet från Russia Today och vaken.se, så gör man bättre i att starta en egen blogg.
Helt anonyma kommentarer är avstängda. Det går dock utmärkt att kommentera anonymt, men det kräver att man först registerar ett konto hos exempelvis Google, Wordpress eller OpenID. Hos Verisigns OpenID-tjänst krävs det t ex endast att man har ett mailkonto för att man ska kunna skaffa sig ett OpenID.
Håll en god ton i kommentarerna
Det går inte att se de mailadresser fylls i så vill man ha ett privat svar måste man bifoga bifoga mailadress i själva kommentaren och be om att kommentaren inte läggs ut.
Blogger genererar ibland felkoder då kommentarer sänds in. Kommentarerna kommer ändå fram, men vill man vara på den säkra sidan kan man försöka igen. Ctrl-c kan vara klokt innan man trycker på publicera-knappen.
Ja visst är det kul, hoppas bara att det är en bilförare som leder företaget för annars vet man ju inte hur satsningen kan sluta ;-)
SvaraRaderaJocke
Har hört från säker källa att nu när Koenigsegg köper SAAB Automobil, har de avtalat till sig att få bygga motorn till JAS 39 E/F... då kommer den enligt beräkningar göra mach 8, på grundmotor! Volvo flygmotor är upprörda. Tillverkarna av F-22 (Lockheed Martin) försöker stoppa planerna.
SvaraRaderaJocke -
SvaraRaderaChristian von Koenigsegg får nog räknas bland bilförarna. (kul med din lilla ;-). Om han bara blir frontfigur eller om han kommer att vara i ledande ställning i SAAB återstår väl att se; mitt tips är att han kommer att ha åtskilligt att säga till om. Misstänker att han kommer att bl a organisera en konstruktionsavdelning som varken SAAB eller GM sett like till.
Bl a Jonas Fröberg på SvD anser dock att SAAB skulle mått bättre ihop med en stor bilkoncern. Jag tycker att de senaste 20 åren ihop med en stor bilkoncern (världens största) inte gjort SAAB särskilt kommersiellt framgångsrika så jag tror att det är bra med lite radikalt nytänkande. Återstår självfallet att se hur pass radikalt nytänkande Koenigsegg mäktar med och det beror inte minst på hur mycket radikalt nytänkande facket kan svälja.
Jag tycker det känns väldigt bra att Saab kommer att finnas kvar och förhoppningsvis tillverka lite sportiga bilar som de gjort tidigare. Kanske en ny version av den gamla sonett?:P
SvaraRadera// Spec officeren
Mycket fina nyheter.
SvaraRadera