Soldat avled under skjutövning

Enligt DN och Expressen har den soldat som vid 1430-tiden skottskadades i ryggen avlidit. Sedan jag först såg nyhetsflashen har jag gått in på mil.se för att försöka läsa en officiell version. Jag har full respekt för att Försvaret vill gå ut med en helt korrekt version när alla fakta finns och de anhöriga har underrättats. Fortfarande två timmar efter att olyckan skall ha inträffat saknas information på mil.se, vilket jag anser är helt underkänt. För att undvika ryktesspridning måste det vara bäst att släppa de säkra fakta som finns och sedan skriva att man jobbar för fullt med att underrätta anhöriga. Som vanligt fungerar mil.se reaktivt på media och händelser i världen istället för proaktivt.


Mina tankar är hos de anhöriga.

0 kommentarer:

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade