Magnus Betnér

Jag följer alltid Magnus Betnér med stort intresse. Av alla svenska ståuppare måste jag säga att han är min favorit, tätt följd av Özz Nûjen. I våras lyckades jag äntligen pricka in en liveshow med Betnér och det var värt varenda krona. Jag hoppas verkligen på en repris i höst.
Jag antar att anledningen att jag gillar honom är att han är så rak och att han inte drar sig för att skämta med något samt dessutom gör det med intelligens. Det kräver sin man att som svenne med rakat huvud stå och dra blatteskämt på Stockholm Live och få publiken att skratta. Han brinner också för sin sak, sina budskap, och gör det på ett bra sätt. Jag misstänker att jag och Betnér har helt olika politiska ståndpunkter, men det hindrar inte att han är förbannat duktig. En annan sak som jag starkt gillar är att han verkar "omutbar". Jag älskar när man får höra hur kvällspressen vill få honom att vika ut sig. Förhoppningsvis slipper man någonsin se en sån artikel i verkligheten, och jag tror att han är ståndaktig och förbannad nog att alltid undvika det.

Allra bäst är Magnus Betnér när han får scenen och micken för sig själv. Då kan man verkligen få vrida sig av skratt till ändå mycket tänkvärda budskap. Parlamentet kan han vara rolig i ibland, men det känns ändå som att han gör sig bäst själv, som t ex i monologerna i Sverige Dansar och Ler.

Allra sist skulle jag vilja ge Betnér en stor eloge för att han under juli besökte svenskarna i KFOR. De behöver all uppmuntran man kan få.

Övriga länkar:
Intervju med Betnér i Svd (en av mycket få..)
Magnus Betnérs hemsida. (Kosovo-delen sträcker sig 10-16 juli i hans dagbok)

Passa även på att kolla lite Magnus Betnér på Youtube. Debatten mellan honom och Henrik Schyffert i Parlamentet är fantastisk liksom hans trendanalys i Sverige dansar och ler (nedan).



0 kommentarer:

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade