Nuvarande inriktning på bloggen

Det har kommit vissa klagomål på att bloggen har blivit alltför flygvapencentrerad. Det håller jag med om. Varför har det då blivit så?

1) Precis som man inom Försvarsmakten talar om förmåge- eller teknikdriven utveckling är den här bloggen mestadels mediadriven. Eftersom en av mina målsättningar är att nå ut till den breda Svenssonskaran och inte bara folk i grönt, anknyter jag oftast till vad som skrivs i media. I media har fokus sedan nyår huvudsakligen legat på flygstridskrafter och deras (brist på) ledningssystem.

2) Bloggen (eller jag) är också till stor del beroende av aktiv medverkan av "kollegor". För närvarande är det mest personal inom flygstridskrafterna som hör av sig. Alla är som sagt välkomna att höra av sig.


För övrigt utgör bloggen i första hand en ventilationskanal för mig som privatperson. Här kan jag uttrycka alla åsikter som jag aldrig skulle få publicerade i debattartiklar etc. Därför handlar inte bloggen endast om Försvaret, även om det är vad som ligger mig närmast om hjärtat.

Min aktivitet när det gäller nya inlägg styrs helt av min arbetsbelastning och min social situation. Är det mycket på jobbet eller mycket på hemmafronten kommer aktiviteten att nedgå och det kan ta från många timmar till dagar innan kommentarer eller nya inlägg publiceras. Men den som väntar ska inte vänta förgäves.

2 kommentarer:

Anonym sa...
26 mars 2009 kl. 22:31  

Meh! Folk ska då gnälla om allt... Du skriver när du kan och vice versa. Bloggen speglar aktuella frågor. Har folk problem med detta så ska de nog ta sig en funderare.

Denna blogg är kanon (armé), jag gör vågen för den (marin), jag svävar på moln efter att ha läst den (flyg).

Var snälla mot varandra ute i verkligheten!

Anonym sa...
27 mars 2009 kl. 05:58  

Wiseman !

Att Du får så många synpunkter på Din blogg bekräftar bara att det är många som följer den och att den fyller en viktig funktion.

Jag väntar gärna på Dina alltid lika knivskarpa betraktelser medan Du tar hand om jobb & inte minst familj !

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade