Idag är läget farligt

Efter tips från en läsare kommer här länkar till en artikel om Lars Gyllenhaals nya bok "Ryssland och den svenska nedrustningen".

Gyllenhaal påbörjade arbetet med boken i våras. "När jag började skriva i maj var läget annorlunda. I dag är läget farligt, säger militärhistorikern och författaren Lars Gyllenhaal." (Edit: NSD:s citat är felaktigt. Gyllenhaal avslutade arbetet med boken i maj. Jag ber om ursäkt att citatet är felaktigt och vi får se om NSD också korrigerar sin text senare)

Det är ju tyvärr fler än Gyllenhaal som blivit tagna på sängen. Nu är det drygt två veckor kvar till budgetpropositionen, där vi får se om det blir några ökade anslag för Försvaret.

5 kommentarer:

Anonym sa...
30 augusti 2008 kl. 01:06  

Längtar tills jag får den boken i min hand! Kunde inte låta bli att le hur klockren bild det är som pryder dess front och när den anländer på marknaden.

Nyanserad sa...
30 augusti 2008 kl. 09:39  

Många tankar finns det kring anslagen till försvarsmakten och kopplat till detta försvarsmaktens förmågor och uppgifter. Jag är av uppfattningen att försvarsmakten är i behov av en revidering både när det gäller den dagliga verksamheten och uppgifter innan diskussionen om pengar kan föras. Läs gärna vidare på min blogg...

Forsno sa...
30 augusti 2008 kl. 09:41  

Ulf Bengtsson från finansdepartementet blir ny GD för FM när Marie Hafström blir särskild utredare för att effektivisera stödmyndigheterna 1 oktober.

Så om jag ska gissa tror jag att det bästa vi kan hoppas på är oförändrade anslag och tillåtelse att flytta pengar från materielanslagen.

Anonym sa...
30 augusti 2008 kl. 09:55  

Wiseman trodde du var med i SMB, annars kan jag starkt rekomendera det, mycket bra böcker til ett bra pris!:)

/J

Tokmoderaten sa...
31 augusti 2008 kl. 00:57  

Kan bara instämma med Jonas hyllande till SMB. Kvalitet och läsvärdhet är normen man jobbar efter...

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade