Välkommet besked

Jag ser på Johanne Hildebrandts blogg att hon precis har anlänt till MeS, Mazar-e-Sharif. Det är ett högst välkommet besked och jag ser fram emot lite mer kvalificerad journalistik än mycket av den sensationsjournalistik av modell Hänt i Veckan som ofta varit fallet under de senaste månaderna. Om det är någon som mer objektivt kan beskriva händelser i Afghanistan och vardagen för svenskarna där, tror jag att det är hon.

Jag ser med spänning fram emot fortsättningen och önskar lycka till!

I den senaste uppdateringen lämnar Johanne det öppet för läsarna att komma med uppslag till hennes artiklar från området så ta chansen!



En annan välkommen nyhet är den som SvD har om att saffran har möjlighet att bli ett alternativ till opiumodling i Afghanistan. Det skulle lösa otroligt mycket av problemen i regionen.

1 kommentarer:

Ndorop sa...
16 augusti 2009 kl. 14:30  

Övergång till saffran har fungerat i andra områden. När jag tog upp saken med UD:s och SIDA:s Afghanistan-handläggare för två år sedan, skrattade de ut mig. Så det här känns personligen som en revansch. De första försöken med saffran som ersättningsgöda började tas i Afghanistan samma år, men av andra organisationer (och utan min förtjänst).

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade