Bra Kihl..

.. men varför kunde du inte berätta det redan för några år sedan?

Läser man Johan Kihls debattartikel på SvD Brännpunkt känner man nog igen ganska många argument och beskrivningar från den här bloggen. Det är mycket bra att det även kommer från en f d insider i det absoluta toppskiktet. Johan Kihl är en av de generaler jag verkligen respekterar för deras yrkeskunnande.

Dock måste jag ifrågasätta varför han inte kunde kläcka ur sig detta några år tidigare, medan han fortfarande var i aktiv tjänst, när det hade gjort långt mycket större nytta? Som sagt, det brukar vara högt i tak inom Försvaret - på pappret.

Därför skulle jag gärna se en liknande argumentation nu från "stjärnorna" i HKV. Jag önskar nog dock detta förgäves. Hos officerare brukar modet att uttala sig rinna till i efterhand.

0 kommentarer:

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade