Moskva visar musklerna - uppdatering II

Utrikesminister Carl Bildt ser, precis som redovisats tidigare, allvarligt på situationen i Georgien och den ryska aggressionen. Följande citat i SvD fann jag rätt träffande:

- "Försöker man lokalisera Snövit i just de där regionerna är jag inte säker på att man hittar henne, men i allt väsentligt är det Ryssland som är ansvarigt för den eskalering vi sett, säger Bildt."

Jag måste säga att jag är mycket nöjd med att vi har en utrikesminister som inte räds att ta denna ställning. Jag minns med fasa Sten Anderssons uttalanden om de baltiska staternas frihetskamp mot Sovjetunionen.

Samtidigt är jag mycket oroad över den moderata försvars- och säkerhetspolitiken. Den är nästan värre än något vänsterflum jag hade kunnat föreställa mig för några år sedan. Jag tror inte jag är ensam officer om att ha avslutat mitt medlemskap i moderaterna. Jag hoppas innerligen att jag får anledning att förnya det, men just nu ser det mörkt, mycket mörkt, ut...

0 kommentarer:

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade