Man blir så trött...

... på dessa naiva människor som lever i sin egen lilla rosa kartong.

Djurens Rätt är som vanligt upprörda. Den här gången handlar det om att man inom Försvarsmakten över operationer och omhändertagande av skottskador på nersövda djur. Djuren sövs innan de skjuts och sedan opereras för att sedan avlivas. Detta görs i syfte att kirurgteamen ska få öva sig så realistiskt som möjligt. Själva förfarandet är noggrant reglerat för att undvika lidande hos djuren.

Djurens rätt: "Vår grundsyn är att djuren har rätt att slippa lida. Dessutom vill djuren leva. Metoderna känns dessutom lite gammaldags - krigsföringen är ju inte sådan i dag att man använder pistol, säger Lise-Lott Alsenius, pressansvarig på Djurens rätt"

Nähä, vad tror Lise-Lott Alsenius att man använder då? Är det alltså ok att man skjuter djuren med automatkarbin? Eller är det händelsevis så att hon tror att all krigföring idag sker medelst självmordsbombare, flygplansbomber och artilleri? Ska man i så fall sätta ett bombbälte på en gris, sätta den bland tio andra och ta hand om de som överlever? Eller var jag cynisk nu?

Annars stöttar jag flera av Djurens Rätts principer. Jag ogillar industriell djurhushållning, minkfarmar och liknande och kan absolut inte förstå hur i h-e det kan vara legalt med djursex i Sverige.

4 kommentarer:

Anonym sa...
25 november 2008 kl. 17:16  

Det är bra att du stödjer Durens Rätt på vissa punkter. Så längt är vi överens. Men ärligt talat, jag blir så trött på människor som är tvungna att reta sig på djurättsaktivister. Hur kan någon som kämpar för en annan varelses liv ses som en irritation? De säger ju inte att man ska ge sig på människor istället, de värnar ju bara om dem som inte kan föra sin en egen talan. Eller har pacifism blivit något fult?

Anonym sa...
25 november 2008 kl. 17:47  

Hahah kvällensskratt!

/J

Anonym sa...
25 november 2008 kl. 21:20  

Till Kritik finnes: Du förstår att jag vill dra en paralell mellan vad du säger i ditt inlägg och abortmotståndare i USA. Men du kanske är en sådan å andra sidan... ;)

För mig är värderingen självklar. En människas liv är mer värd än en gris. (Undrar om djurrättsaktivister använder läkemedel - dessa är ju djurtestade...)

Anonym sa...
28 november 2008 kl. 19:03  

jag tänker bry mig om alla människor först, sen djuren. Kalla mig kall och självisk, men det är bara så jag är.

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade