What he said and more

Nu är jag ju ungefär ett dygn sen, men jag vill ändå skriva några ord om Wilhelm Agrells lysande slutreplik till försvarsminister Sten Tolgfors angående yrkesförsvaret. Den är helt enkelt lysande, även om jag tycker Agrell låter försvarsministern komma lite för lindrigt undan när det gäller pliktfrågan. Tolgfors var mycket tydlig med att han inte såg något tvång för anställda soldater att åka på insatser i utlandet, medan propositionen och Försvarsmakten är mycket tydliga på den punkten. För egen del undrar verkligen vad fördelen med yrkessoldater skulle vara om vi inte ens kan lita på att de åker på utlandsinsatser samtidigt som Försvarsmaktens lönekostnader kommer att expandera kraftigt. På samma sätt har jag inte hört någon ge försvarsministern medhåll när han påstår att ett försvar med 25% anställda soldater och resten kontraktsanställda inte är ett yrkesförsvar?

Läs gärna Agrells artikel, speciellt slutorden.

0 kommentarer:

Räknare



Creeper
Vilka myndigheter besöker Wiseman's Wisdoms?


MediaCreeper
Vilka media besöker Wiseman's Wisdoms?

Top Politik bloggar Politik Blogglista.se Politik Twingly BlogRank BloggRegistret.se

Twitter


Senaste kommentarerna

Bloggar jag följer

Knuff

Politometern

Bloggintresserade